ChatGPT3.5 vs. Claude-3-opus

While GPT-4 stands out as a prime option for KnowledgeBot applications, its cost can be a barrier for those looking to handle high volumes of chat interactions.

3/31/20242 min read

Mentre GPT-4 si distingue come un'opzione ideale per le applicazioni di KnowledgeBot, il suo costo può rappresentare un ostacolo per chi intende gestire un elevato volume di interazioni chat.

Un elemento cruciale della tecnologia chatbot consiste nel comprendere l'intento conversazionale dell'utente. In numerose implementazioni, abbiamo utilizzato GPT-3.5 Instruct a questo scopo. Tuttavia, di recente siamo passati all'uso di Claude-3-Opus. L'esempio semplice ma illuminante qui sotto evidenzia il nostro razionale per questo cambiamento.

Domanda senza contesto: “Quali servizi offrite?”

Abbiamo fornito lo stesso prompt a GPT-3.5 Instruct e Claude-3-Opus:

prompt = (
"Given this user question, i need to establish if the question is
related to 'pandorabot services' or 'pandorabot general info' or
'something else' "

"return a single number: 0 or 1 or 2 based on whether user question relates to 'pandorabot services' or 'pandorabot general info' or 'something else' respectively "
)

ChatGPT3.5:

completion = client35.completions.create(
model=
"gpt-3.5-turbo-instruct",
prompt=prompt,
temperature=0
)
most_similar_index = completion.choices[0].text.strip()
print("--gpt-3.5-turbo-instruct---", most_similar_index)

Response— gpt-3.5-turbo-instruct — — 1 ' pandorabot general info’

Claude 2 Opus:

message = cclient.messages.create(
model=
"claude-3-opus-20240229",
max_tokens=1000,
temperature=0.0,
system=prompt,
messages=[
{"role": "user", "content": str(input) }
]
)

most_similar_index = message.content[0].text
print("--claude-3-opus---", most_similar_index)

Response — claude-3-opus — — 0 'pandorabot services’

most_similar_index = message.content[0].text
print("--claude-3-opus---", most_similar_index)

Through this straightforward example, we’ve showcased Claude 3 Opus’s superior performance compared to GPT-3.5, presenting it as a cost-effective, robust alternative for managing high-volume chat interactions at a lower cost.

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